Groene Reclame
Er wordt veel reclame gemaakt voor milieuvriendelijke producten. Toch is de reclame zelf ook wel groen? Waarschijnlijk niet in voldoende mate, want MTV Networks, Czar en Discovery Networks zullen een beweging starten die daarvoor zorg moet dragen. Het gaat hier om het nieuwe project Adzero waarbij klimaatneutrale advertentiespots zullen worden opgevolgd door een tag-on of billboard.
Een soort schouderklopje voor groene bedoelingen dus waar wij uiteindelijk allemaal wat aan hebben. Het adviesbureau Wij zijn Koel o.l.v. Aart van Veller heeft de channels gewezen op de mogelijkheden televisie schoner te maken. Het opstellen van de richtlijnen en de beoordeling van de voorwaarden zullen worden overgedragen aan een onafhankelijke nog op te richten stichting. Het startshot zal tijdens Eurobest op vrijdag 28 november 2009 in Club NL worden afgevuurd. Vanaf dat moment hopen de omroepen en Aart van Veller voldoende aanhang te krijgen om het collectief merk voor milieuvriendelijke reclame effectief en goedkoop uit te kunnen voeren.
(bron: Adformatie)