RB
DOSSIERS
Alle dossiers
Gepubliceerd op donderdag 10 februari 2011
RB 666
De weergave van dit artikel is misschien niet optimaal, omdat deze is overgenomen uit onze oudere databank.

Heaven on Earth voor de gewone internetman

AXE heaven on earthAxe heeft haar meerjarenstrategie bepaalt en zoekt de grens tussen televisie en internet op. Een Big Brother-achtig huis als "hemel op aarde" ingericht waarin een aantal dames in afwachting van een ideale (AXE-)man gevolgd kunnen worden. Die man (vooralsnog worden mannen aangespoord) kan jij worden! Hoe dit werkt? Klik op lees verder?

Volgens senior brand manager Arjan Baars ‘drijft’ de strategie op ‘het bieden van content die jongeren kunnen delen en die ze in staat stelt om te interacteren. Belangrijk onderdeel van de strategie is daarnaast een crossplatfombenadering ‘waarbij onze eigen brandsites het vertrekpunt zijn en we content op meer platforms neerzetten.’

Duidelijk is dat AXE er vooral op uit is via social media haar merk te 'branden'...

In eerste instantie is het aantal videostreams beperkt tot twee. Maar hoe meer tijd iemand spendeert op de site, hoe meer camera’s hij kan ‘vrijspelen’. Wie erin slaagt de robo-cam te unlocken kan door het hele huis rijden en ‘komt op plaatsen waar je als man alleen maar van kunt dromen.’

Ook is het mogelijk om de unlock-tijd te verkorten door content te delen op Facebook of Hyves. ‘Op die manier creëren we mediawaarde voor Axe,’ zegt executive creativive producer Arno van Rossum van Media Republic. In de activatiecampagne is een belangrijke rol weggelegd voor sociale media. Profielen van de engelen op Facebook, Youtube, Hyves, Twitter en Netlog helpen om de dames beter te leren kennen. Ook is het mogelijk om Skype calls te verdienen en post te sturen. De origineelste stukken komen te hangen aan de wall of fame in het huis.

Voor mannen ligt een beloning in het verschiet. Elke dag ontvangt één gelukkige een uitnodiging voor een bezoek aan Heaven on Earth. Tijdens het bezoek doet hij mee aan een ‘spicy’ vraag- en-antwoordspel met leugendetector dat andere kijkers live kunnen volgen en beïnvloeden.
BRON: adformatie.nl

Zullen over deze vorm van marketing klachten komen, over het sexueel getinte karakter...
Zie bijvoorbeeld RB 48 (Scarlet / Schaars) of RB 558 (Billboardreclame Suit Supply toegestaan).
<!-- AddThis Button BEGIN --><div class="addthis_toolbox addthis_default_style"><a href="https://www.addthis.com/bookmark.php?v=250&username=xa-4cc58b813d6ef585" class="addthis_button_compact">SHARE</a><span class="addthis_separator">|</span> <a class="addthis_button_preferred_1"></a><a class="addthis_button_preferred_2"></a> <a class="addthis_button_preferred_3"></a><a class="addthis_button_preferred_4"></a> </div> <script type="text/javascript" src="https://s7.addthis.com/js/250/addthis_widget.js#username=xa-4cc58b813d6ef585"></script><!-- AddThis Button END -->