RB
DOSSIERS
Alle dossiers
Gepubliceerd op woensdag 14 juli 2010
RB 514
De weergave van dit artikel is misschien niet optimaal, omdat deze is overgenomen uit onze oudere databank.

Na bel-me-niet mogelijk ook bel-niet-aan

Naast het bel-me-niet-register is er nu ook behoefte aan een bel-niet-aan-register. Door het succes van de eerste lijkt verkoop aan de deur, kortweg colportage, namelijk toegenomen te zijn. Meer dan 90 procent van de 1.9000 ondervraagde Nederlanders stoort zich aan colportage, ook als het om benadering door goede doelen gaat. Daarnaast voelen zij zich, hoewel onterecht, onvoldoende beschermd tegen de gevolgen van agressieve verkoop aan de deur. Uit het onderzoek blijkt niet dat bedrijven die voorheen hun producten via de telefoon hebben verkocht nu meer aan colportage doen dan bedrijven die niet via de telefoon verkochten. ‘De telefoon is uit, de deurbel is in. Straks doen mensen niet meer open als er wordt aangebeld, ook niet voor de collectant van de Hartstichting of de buurvrouw die een kopje suiker wil', aldus  Jorna Leenheer in de Volkskrant.

(bron: Adformatie)


Bookmark and Share