Niet passend binnen een restrictief kansspelbeleid
In de Tweede Kamer werd afgelopen week een debat gevoerd over het kansspelbeleid in ons land. Veschillende partijen uitten hun ongenoegen over de agressieve reclamecampagnes van loterijen.
Eind februari wezen kamerleden de minister van justitie al op een nieuwe reclameactie van de Sponsor Bingo Loterij. Hierbij gaf Hirsch Ballin aan dat het Nederlands Kansspel Platform (NKP) vorig jaar een evaluatie van de gedrags- en reclamecode kansspelen heeft uitgevoerd. De minister is van plan om daar binnenkort in een reactie op aan te geven op welke punten de gedrags- en reclamecode aangepast moet worden. Daarin zal de reclameuiting en vergelijkbare reclameacties worden meegenomen. Lees kamervragen hier.
Deze week berichtte de Telegraaf dat minister Hirsch Ballin kwaad is over weer een nieuwe reclamecampagne van de BankGiroLoterij waarbij de loterij op de achterkant van enveloppen een groot rood stempel gedrukt heeft met de tekst ’goedgekeurd door de minister van Justitie’. De minister gaat daarover een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie. ‘Het is net alsof ik een keurmerk aan die loterij of reclame heb gegeven. Dat is onacceptabel’, zegt de minister.
Lees hier meer.
Bron: Adformatie