Onduidelijk welke prijs wordt gewonnen
Een aantal klanten van Pabo konden via de website www.pabo.nl een prijs winnen nadat zij van Pabo via de e-mail een actiecode hadden ontvangen. Na het invullen van de actiecode verschenen in twee kolommen respectievelijk vijf codes en vijf geschenken onder elkaar. Eén van de codes in de kolom was gelijk aan de ingevulde actiecode en werd direct vermeld naast een (hoofd-)prijs. De klant zou al gauw denken dat hij de prijs heeft gewonnen die bij zijn actiecode getoond wordt. Dit was echter niet het geval omdat men één van de van de 5 genoemde prijzen ontving en niet specifiek de prijs waarvan het nummer correspondeerde met de code. De Commissie vond dit te onduidelijk voor de consument en heeft daarom geoordeeld dat de reclameuiting oneerlijk is in de zin van artikel 7 NRC.
Aangezien de voorzitter van de Commissie in juni 2010 Pabo al heeft aanbevolen om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken, wordt deze uitspraak onder de aandacht gebracht van een breed publiek.
Lees hier het bericht.
(bron: Stichting Reclame Code)
Share