Reactie op nieuwe Reclamecode Reisaanbiedingen
Zoals eerder vermeld zijn er sinds 1 april weer twee nieuwe reclamecodes in werking zijn getreden: de Reclamecode SMS-dienstverlening (hier) en de gewijzigde Reclamecode Reisaanbiedingen (hier).
Deze week meldde de branchorganistatie ANVR in een perspericht dat zij met de nieuwe Reclamecode Reisaanbiedingen de consument met nog meer helderheid en eerlijke prijzen tegemoet gaat treden.
"ANVR en BARIN hebben in samenwerking met de Consumentenbond, de Stichting Reclame Code, de Consumenten Autoriteit en de ministeries van EZ en V&W, aan de hand van opgedane ervaring in de eerste twee jaren, de Reclamecode Reisaanbiedingen geëvalueerd en aangepast. Daarbij is tevens rekening gehouden met de inmiddels ingevoerde Wet Oneerlijke Handelspraktijken (OHP) en de regelgeving omtrent de exploitatie van luchtdiensten binnen de Europese Gemeenschap.
Advertenties, affiches, aanbiedingen via internet, radio en tv dienen per direct de nieuwe Reclamecode Reisaanbiedingen te volgen, terwijl voor de reeds gedrukte reisbrochures voor het huidige zomerseizoen een exceptie zal gelden en deze aan de “oude” code getoetst zullen worden."
Lees hele persbericht hier.
Bron: Anvr.travel.nl