RB
Alle dossiers
Gepubliceerd op dinsdag 2 april 2013
RB 1698
De weergave van dit artikel is misschien niet optimaal, omdat deze is overgenomen uit onze oudere databank.

Stichting Reclame Code publiceert jaarverslag 2012

Vandaag publiceert de Stichting Reclame Code haar Jaarverslag over 2012.

Het jaarverslag geeft u inzicht in het aantal klachten over reclame-uitingen dat werd ingediend, en de beslissingen die (de voorzitters van) de Reclame Code Commissie en het College van Beroep naar aanleiding daarvan hebben genomen. Ook vindt u een verkort financieel verslag, inclusief de begroting voor 2013.

Wederom is gebleken dat zelfregulering effectief is. 96% van de adverteerders die een aanbeveling ontving naar aanleiding van een geconstateerde overtreding van de Nederlandse Reclame Code, paste de reclame-uiting aan of trok deze in. Dat zelfregulering steeds meer omarmd wordt door het adverterend bedrijfsleven, blijkt ook uit de toenemende financiële ondersteuning door de adverteerders. Wij constateren met tevredenheid dat, ondanks de crisis, adverteerders hun verantwoordelijkheid nemen en hun financiële bijdrage aan SRC voldoen.

Naast een overzicht van de behandelde klachten onder de “rode cirkel”, wordt er ook apart verslag gedaan van de proactieve werkzaamheden die SRC uitvoert onder de “groene cirkel”. (...)