VvRr voorjaarsbijeenkomst - samen met VMC
Link
De toekomstvoorspelling van Egbert Dommering voor het jaar 2014 [Gepubliceerd in Mediaforum 1999, nr. 13, p., 340] is nog niet helemaal bewaarheid geworden maar hier en daar scheelt het niet veel. De mediawereld lijkt in ieder geval steeds meer gecommercialiseerd te worden. De consument wordt een buzzer die via social media anderen producten aanpraat, advertising wordt natural of curated advertising, marketing content marketing, bedrijven worden uitgevers die aan informatiemarketing doen, media worden customer media - om maar een paar termen te noemen van een al oud verschijnsel dat in deze tijd van teruglopende advertentie-inkomsten en versnippering van media steeds zichtbaarder wordt.
Uit de recente uitspraak van HvJEU 17 oktober 2013, C-391/12 (RLvS/Stuttgarter Wochenblatt) valt misschien op te maken dat de Europese Commissie iets moet of zal gaan doen op dit terrein voor print media. De regulering voor televisie is redelijk complex en zou misschien wel een onsje minder kunnen. De online wereld is begin van dit jaar nader gereguleerd door een afzonderlijke code voor social media. De algemene reclamecode en de bepalingen over oneerlijke handelspraktijken bevatten ook de nodige regels. Kortom: tijd voor een alomvattende bestudering van het verschijnsel embedded advertising, waarin praktijkervaringen, onderzoeksresultaten uit de communicatiewetenschap en het juridisch debat centraal staan. U wordt daartoe van harte uitgenodigd.
Waar: De Brauw Blackstone Westbroek; Claude Debussylaan 80, 1082 MD Amsterdam
Wanneer: 25 maart 2014, 12:30 ALV VvRr 13:30 - 17:15
Punten: Aanvullende informatie over onderwijsuren voor Nederlandse advocaten
LET OP:
Deze bijeenkomst valt op een van de dagen dat de internationale conferentie in Den Haag over nucleaire wapens plaatsvindt. Voor Amsterdam wordt geen verkeershinder verwacht. Vanuit Den Haag en Rotterdam worden extra treinen van en naar Amsterdam ingezet, omdat autoverkeer tussen Den Haag en Schiphol en in Den Haag zelf verstoord is. Het kantoor van De Brauw ligt pal naast het station Amsterdam-Zuid.
Programma
13.30 uur Binnenkomst en registratie
13.50 uur Introductie door prof. Jan Kabel - dagvoorzitter
14.00 uur De Praktijk:
Social Media en Internet: Willem Sodderland (Buzzer)
Print: Bart Brouwers (Telegraaf Media Groep)
Audiovisuele media: Michel Dieperink, Omnicommediagroup (gevraagd)
15.00 uur Effecten van embedded advertising en van de bijbehorende regelgeving
Eva van Reijmersdal en Sophie Boerman (The Amsterdam School of Research – ACCoR)
15.25 uur Pauze
15.45 uur Het juridische kader
Audiovisuele media: Louise Doorman (DenKK Juristen)
Social media: Jitty van Dodewaerd (compliance officer DDMA)
Print: prof. Gerard Schuijt, oud-journalist en emeritus hoogleraar mediarecht Universiteit Leiden
16.45 uur Discussie
17.15 uur Borrel