RB
DOSSIERS
Alle dossiers
Gepubliceerd op maandag 16 augustus 2010
RB 527
De weergave van dit artikel is misschien niet optimaal, omdat deze is overgenomen uit onze oudere databank.

Wakker Dier tegen C1000

“Geen stro, geen daglicht, geen ruimte, geen fratsen. Voor de onfatsoenlijk lage vleesprijzen bij C1000, worden miljoenen dieren ook onfatsoenlijk behandeld. Tijd voor een andere supermarkt. Wordt wakker met Wakker Dier.” Dit is de radioreclame van Wakker Dier tegen de kiloknallers van C1000. Hiermee probeert Wakker dier de aandacht te vestigen op het feit dat door de massaproductie van vlees de leefomstandigheden van dieren achteruit gaat. Wakker Dier blijkt de reclame uitspraak te kunnen onderbouwen, waardoor de anonieme klacht tegen die reclame bij de Reclame Code Commissie (RRC) van tafel geveegd werd.  Daar komt nog bij dat onweersproken is gebleven of het gebrek aan zaagsel, daglicht en ruimte bij het merendeel van de door C1000 verkochte kippen, varkens en runderen leidt tot diverse welzijnsproblemen. Eerder is een klacht tegen Wakker Dier ingediend voor de uitspraak ‘Kipfilet, nog goedkoper dan kattenvoer. Wat voor leven denk jij dat zo’n kip heeft gehad’. Ook die klacht is afgewezen. Wakker dier mag voortaan haar mening op die manier blijven verkondigen.
Lees hier het hele artikel.

Lees hier het hele artikel.

(bron: Hoogenraad & Haak)


Bookmark and Share