wel vergelijken, maar dan eerlijk!
“Goedkoper dan Kruidvat” - Met deze slogan is op zichzelf natuurlijk niets mis. Kruidvat heeft dan ook geen bezwaar tegen het gebruik daarvan, maar wel op de wijze waarop dit gebeurt. ‘Wij hebben niets tegen vergelijkende reclame, maar het moet wel op een juiste manier gaan. Zo klopte een prijs niet en werd er vergeleken met een product dat wij helemaal niet voeren. Dan ben je de consument aan het misleiden’, zegt een woordvoerder van moederbedrijf AS Watson in De Telegraaf. Bovendien gebruikt Drogisterij.net kleuren en een logo dat nogal verdacht veel lijkt op die van Kruidvat. De houder van de website heeft na een schriftelijke klachtbrief van Kruidvat dan ook aangegeven het artwork van de website te gaan aanpassen. Toch de campagne veranderen zal Drogisterij.net niet omdat zij van mening zijn dat hun reclame gewoon voldoet aan de wet. Voorlopig blijft het afwachten of Kruidvat juridische stappen zal ondernemen.
lees hier het hele bericht.
Met dank aan drs Terry (D.W.F.) HÄCKER
marktonderzoekadvies, -begeleiding & expert opinion
specialisatie: merkenrechtelijk (IE) marktonderzoek