RB
Gepubliceerd op dinsdag 19 februari 2013
RB 1621
De weergave van dit artikel is misschien niet optimaal, omdat deze is overgenomen uit onze oudere databank.

Groupon gaat consumenten duidelijker informeren

Al eerder zijn er klachten geweest bij de Reclame Codecommissie waarover deze website al eerder heeft bericht: Groupon-search.

Aldus nu.nl: Kortingsbonnenwebsite Groupon past zijn beleid aan na klachten van consumenten over de onduidelijke rol van het bedrijf bij het leveren van kortingsbonnen. Dat meldt de Consumentenautoriteit dinsdag, nadat de toezichthouder diverse 'onregelmatigheden' had geconstateerd bij de website.

Aldus de Consumentenautoriteit: Groupon Nederland heeft de Consumentenautoriteit toegezegd haar werkwijze te zullen aanpassen om problemen voor consumenten in de toekomst te voorkomen. Dit gebeurt naar aanleiding van meldingen van consumenten. Hieruit blijkt dat zij niet weten wat precies de rol is van Groupon, of met wie zij een overeenkomst hebben en waar ze kunnen aankloppen met vragen of klachten.

Groupon heeft de Consumentenautoriteit toegezegd dat zij consumenten duidelijker zal informeren over:

  • wie de contractspartij is;
  • wat precies het aanbod is;
  • levertijden en bedenktermijnen;
  • waar de consument terecht kan in geval van problemen.

Daarnaast zal Groupon zorgen voor een goede en goed bereikbare klantenservice.