RB
Gepubliceerd op maandag 11 april 2011
RB 803
De weergave van dit artikel is misschien niet optimaal, omdat deze is overgenomen uit onze oudere databank.

Frans advies: interactieve reclame en harmonisering

Reclamerecht. De Franse RCC Conseil Paritaire de la Publicité (CPP), gelieerd aan l'Autorité de régulation professionnelle de la publicité (ARPP), heeft advies gepubliceerd over reclame en nieuwe media.

Dit advies volgt op een eerder besluit van de Conseil d'Administration van de ARPP om de Recommandation Internet te actualiseren naar aanleiding van de ontwikkelingen op het internet, o.a. op het gebied van social media en reclame. Het CPP adviseert dat in de vernieuwde Recommandation Internet op het gebied van reclame, de professionele ethische regels worden uitgebreid en aangepast aan digitale en interactieve reclame uitingen. Ook adviseert het CPP de competentiegebieden en de gedragscodes van de Europese zelfregulerende instanties te harmoniseren.

Lees het Franse bericht hier en het advies van de CPP hier.

Op 17 maart jl. is de nieuwe 'Recommandation Communication Publicitaire Digitale' in werking getreden. Lees het oorspronkelijke bericht hier.