nieuwe definitie van toepassing op internetvirals
Desperados zoekt middels YouTube-kanaal de interactiviteit op met de (potentiële) markt. Door middel van de volumeknop, voortgangsbalk en middels klikken kan je feest groeien en kun je het bericht delen via sociale media. Daarbij interessant om te vermelden dat virale reclame nu - middels de nieuwe definitie van reclame - wél onder de reclamecode valt.
Klik hier of op het plaatje om de viral te bekijken
Art. 25 RVA Een alcoholreclame "on demand" die vraagt om een leeftijdscontrole - check.
Art. 8 RVA indruk wekken causaal verband tussen alcohol en sociaal en seksueel succes (matige check, hier komt het karakteristieke van sociale media; delen en online (sociaal) succes misschien in gedrang)
Art. 6 RVA suggereren dat alcohol sportprestatie positief beïnvloedt (matige check, immers een muur openbreken nadat je alcohol hebt geconsumeerd lijkt toch iets te suggereren).
Praat met ons mee over deze viral op de (gesloten) LinkedIn groep.